vivaldis gloria

Vivaldis Gloria ja! I det verket var jag sopransolist i söndags. Liksom många saker man har längtat efter att göra var det ångestfyllt innan och jätteroligt under tiden. Efteråt var jag mest lättad och glad. Jag hade dessutom äran att få sjunga inte mindre än två duetter med min bästis (en i Gloria och dessutom sjöng vi Blomsterduetten av Délibes)! Anna var nämligen mezzosopransolist; sjukt lyxigt att få ha henne vid min sida.

Först var det rep i veckan innan:


(Såklart gött att ha en vän att vända på pendeltåget hem med, också.)


Konsertdags! Först repade vi lite till.


Det var fint väder!


Sen sjöng vi! Kolla långklänningarna och operamunnarna!


Och så sjöng jag lite till. (Fotona som jag är med på har Sebastian eller Johanna tagit, för jag gav dem min kamera. :))


Och sen fick vi en hel massa applåder och beröm och kramar och blommor.


En och annan puss kanske jag också fick.


Glad sångerska!

Antonio Vivaldi | Gloria, I. Gloria in excelsis Deo

No comments :

Post a Comment