frost och förälskelse



November är aldrig min bästa bloggmånad. I november sammanfaller intensifieringen på alla mina jobb inför jul (och dessutom tillkommer det ju ett nytt jobb i form av julkören på Liseberg) med det där plötsliga mörkret som gör att det känns som att jag liksom inte hinner fota förrän ljuset försvinner. Det svåraste med den här tiden är att jag inte hinner träffa mina vänner så mycket som jag vill, men jag försöker acceptera att det är så då och då i mitt liv. Livet som frilansare är ju lite så: när det finns jobb, får man ta dem, och lugnare perioder följer senare.

Men det har varit en fin november, trots allt. Jag har startat några nya goda processer, utvärderar mina jobb, tänker på min framtid, dansar lindy hop, planerar för bluesdansvåren, morgonpromenerar nästan varje dag och är dessutom i full on jul-mode. Ja, det kunde verkligen vara sämre.

Här kommer lite ströbilder från de senaste veckorna:




Jag tog med Jens till mitt nya stamställe Berzelii Choklad härom fredagen. Detta att det finns typ femton olika sorters varm plantagechoklad att välja på? Jag säger ja tack! Har inte ens hunnit pröva mig igenom alla än.


Samma kväll, på dansen, fotat av Johanna. Rimlig nivå på förälskelsen i detta leende då? :)

Förra tisdagen, för precis en vecka sedan, lyckades jag fota inte mindre än tre dugliga bilder! Vi tar dem med klockslag och allt:


08:58 Frukost med Johan, som var såhär trött. :) (Eftersom han jobbar kontorstider och jag jobbar kväll har vi insett att regelbunden frukost tillsammans får det bli, för vi måste ju ses!)


11:52 Utsikt från musiksalen på jobbet.


19:48 Hannah utanför Liseberg, där vi precis hade varit på körrep inför julen.


Och nu i helgen var det flera minusgrader och vi fick bylta på oss ordentligt på jobbet. Såhär ser jag ut när jag sjunger i kören, hej hej! (Det är så fint där nu, förresten. Jag tycker att till och med fejksnön är bra gjord! Det kommer bli mycket Lisebergsbilder i december, kan jag säga. Hoppas ni kommer stå ut.)

No comments :

Post a Comment