septemberluften



Hösten är min tid; det har varit så så länge jag kan minnas och så lär det förbli. Höstluften är mer än bara smaken och doften i luften, det där friska och samtidigt jordiga ... Det är en frihet och trygghet, och för mig är det den omstart som andra verkar uppleva på våren. Det är att allting börjar igen med ny energi efter sommarens svettiga stillestånd. Här är några bilder från de senaste veckorna:


Kvällsmat med min älskling en helt vanlig måndag. Kan fortfarande inte greppa lyxen det är att slå sig ned vid ett bord i en lägenhet där vi bor tillsammans, och äta kvällsmat i varandras sällskap. Han lyssnar på podcast och jag läser en bok jag tycker om. Vi umgås ofta på det sättet, att bara vara i samma rum, men göra olika saker. Det är så, så trivsamt.


En promenad i guldljus och ett litet hörn av vårt sovrum. Vi har nästan kommit i ordning nu! Alla flyttkartonger är uppackade; det är bara en del skrufs som ligger i högar lite här och var och som jag inte vet var jag ska göra av eftersom det är fullt i alla garderober ... Hm! För mycket saker.


En annan dag åt jag frukost med den här fina personen! Det var så länge sedan jag träffade Jonathan, och det är en fröjd att prata med honom om livet. Och en nästan lika stor fröjd att fota honom. Jag bara tog upp kameran, knäppte en bild och så såg han ut såhär.


En annan fröjd i livet: denna bakelse som del av frukostbuffén på Steinbrenner! Oj oj oj. Hör här bara: "vit chokladmousse smaksatt med mint på lakritsbrownie med ett lager lakritstryffel". Så LÖJLIGT gott.


Morgondimma bland träden utanför vår lägenhet.




Karin fyllde år och ställde till med kalas med fina drinkar; jag var trött efter en händelserik vecka och orkade bara ta tre bilder, men hade väldigt trevligt!


Sen var det danskväll med tävlingar! Jag ställde upp i showcase-klassen med två nummer - ett ihop med snygg-gänget ovan, som man kan se här, och ett ihop med Mio, som man kan se här. Så himla kul att koreografera och träna och uppträda alltså!


Och en kvällspromenad med den här sötnosen.



- Det är jättemycket dimma där! sa han.
- Du måste gå ut och ställa dig mitt i den så jag kan fota! sa jag.

The Magnetic Fields | The Way You Say Good-Night

No comments :

Post a Comment