det hände mycket i augusti



Början av augusti - vad galet längesedan detta är. Först flyttade jag, dagen efter att jag kom hem från fjällen. Som vanligt: Var jätteorolig för att ingen skulle kunna dyka upp och hjälpa till och allt skulle bli panik. Som vanligt: Hade jättemycket hjälp och flytten gick hur snabbt och smidigt som helst.

Sedan kom en vecka, inklämd mellan fjällvandringen och Medeltidsveckan, då jag dels åkte på en väldigt trevlig utflykt med Trevliga Trion. Utöver det ägnade jag mest tiden åt hemlängtan, oro och åt att försöka packa upp och komma i ordning (vilket tog bra mycket mer än den veckan).


Dessutom var jag på Råda Gelato inte mindre än tre gånger på en vecka (!) helt enkelt därför att har man ätit den glassen en gång så är annan glass inte lika mycket värd sedan.

Detta sällskap hade jag:


Tisdag med Henrik



Onsdag med Maria


och fredag med Johan.


Kvällshandlar med Johanna vid strax efter tio en onsdag då hon hittar rabatt på wienerbröd. :)


Sedan åkte jag som sagt till Gotland och sedan till Berlin och jag vet inte allt och sedan var det bara några få dagar kvar av augusti. Det blev säsongens första tisdagsblues, och vilken fin blueshöst vi kommer ha, jag känner det på mig!


Det var Improfest och Anna och Elin, a.k.a. improduon Nobody's Fault But Mine, spelade sin Sound & Vision, som var förfärlig och intensiv. Geni på dessa konstnärer alltså. GENI!


Jag var där med Jens.




Den allra sista kvällen i augusti satt Johanna, Ole Andreas och jag i mitt kök och drack varm choklad och åt vindruvor.


Strax efter midnatt kom jag på att det var dags att nattbada. Så då gjorde vi det. Det var kolmörkt och jag såg nästan ingenting, men underbart i vattnet.

the Weepies | Can't Go Back Now

No comments :

Post a Comment