medeltidsveckan del 6: brända mandlar, tjaut och katten skogmans



Låt mig börja detta blogginlägg med att konstatera att mina vänner är snyggast i världen.



Så, nu när jag har konstaterat det kan vi gå vidare med frukost! :)



Efter frukost tog jag en ensam promenad genom Visby - ni vet hur jag behöver det.



Sedan mötte jag upp de andra och en gigantisk hund! Crazy stuffs!


Västerbottenspaj på Bredablick till lunch, jo jag tackar jag.


Johanna beställde också paj. Men Lisa beställde pannkakor. Och det ville Johanna hellre ha. :)



Sedan gick vi ned på marknaden och promenerade runt och tittade på fina grejer ...



... och köpte brända mandlar med lakritsrot, fy fasen vad gott? Brända mandlar som jag har ätit innan har inte alls varit nåt gott. Men detta!


Sedan gick vi på konsert med Tjaut. Superfint!


Vi orkade dock inte köa till den, så vi hamnade rätt långt bak. Lika mysigt det; Lisa somnade prompt med huvudet i mitt knä ...


... och där ligger Johanna alldeles slocknad på golvet bakom. :) Musiken var för bra för att jag skulle somna, annars hade jag säkert gjort det jag med. :)



Sen: Crêpes och cider!




Och gott sällskap!



Folk man kan skratta såhär mycket ihop med <3



Sebastians efterrätt brann! Sjukt gott var det.

Sedan var det dags att ta det årliga gruppfotot. Och det som förr i världen, innan jag dök upp i sammanhanget, var en ganska avslappnad historia där de stod på någon plats och bad någon förbipasserade knäppa en bild, har under mitt, tja, ska vi säga inflytande, blivit en aningens mer härjig historia ... I alla fall tills jag blir nöjd. :) Såhär blev det i år:


Jag blev å andra sidan JÄTTENÖJD med min regi i år! :)

Och några till:




I know - världens finaste gäng.


Sen hade någon hört att man fick gratis inträde och slapp köa till Katten Skogmans orkester, om man var med och körade på 8 dar per år. Och det har vi ju gjort förr, så varför inte? :) Jag kom inte riktigt ihåg min stämma från förra året, så jag sjöng lite terser och kvinter här och var, hehehe. Man gick väl inte på musikhögskolan för inte.


Och det var väldigt fint och mysigt att sitta därframme och sjunga; över lag en himla fin konsert. (Barnen! :))

Ett meddelande, dock, till bandet (eftersom alla ändå på något vis får nys om mina blogginlägg förr eller senare?): Nu får ni sluta spela All min kärlek. Våldtäktskultur är inte roligt, det är så sjukt sunkigt, omodernt och farligt. Det där fega mellansnacket/ bortförklaringen innan är ett tecken tydligt nog på att ni inte kan stå för låten, och sluta skylla på vad folk önskar för låtar; ni kan vara bättre än era fans. Var de som är bättre.


Och sedan gick vi genom regnet (enda regnet på hela veckan) till tältet och jag kröp ned under mina filtar och åt choklad och var lycklig och efter varje godnattsång som Lisa och David sjöng för mig sa jag "mera, mera". Ni vet, lyxen i att andra sjunger för mig, sång efter sång, och jag kan bara vila och njuta, när jag är van vid att vara den som alltid sjunger. Mera, mera!

Katten Skogmans Orkester | Sex

No comments :

Post a Comment