gotlandsutflykten



"Så var det med den medeltidsveckan" skrev jag i förra inlägget, och det var det ju, men ett Gotlandsinlägg till finns det! Innan veckan började på riktigt hade vi en härlig utflyktsdag på södra Gotland. Såhär såg den ut:


Vi åt smarrig lunch på Hamra krog.


Och sedan badade vi på den här rättså underbara stranden.


Johanna och Per hade planerat hela den här utflyktsdagen åt oss och hittat alla vackra platser. Så fint!


Vi klev upp på ett mycket litet berg.






Fruktpaus!


Kör ej till gubben?


Ja, Hoburgsgubben alltså. Helt obrgripligt varför den blivit en sådan attraktion när det finns så många roligare raukar? (Vi stannade inte så mycket för att den är sevärd som för att se att den inte är det ... om ni förstår ... vilket alltså kanske gör den sevärd i sig ... Kultur, va! Så meta och skojigt! :))


Gotland = snyggt




Så blev det eftermiddagsfika.



Och till sist kvällsbad, men då var jag frusen och stannade på land (vi åt middag också, men då var jag så hungrig att jag inte brydde mig om att fota varken mina quesadillas eller sällskapet :)).

No comments :

Post a Comment