medeltidsveckan del 3: tjaut och ett nytt lugn



Torsdagen var min allra bästa dag på medeltidsveckan i år, inte minst för att jag till slut fick tag i brända mandlar med lakritssmak som varit slut hela veckan. :)


Torsdagen var den enda som kändes som - ja, som medeltidsveckan så som jag önskar och hoppas att den ska vara. Jag insåg senare att jag hade varit på för lite konserter och föreställningar, och istället ganska fladdrigt hängt runt och letat efter folk, eller vad jag nu gjorde. Om jag åker igen är det en sådan sak jag kan förbättra, ju; göra mer planer, dra nytta av hur fullkomligt indränkt den här veckan är i scenkonst.


Och det som fick mig att inse det var framför allt att vi gick på Tjaut. Tjaut är ett Stockholmsband som jag såg för två år sedan och sedan dess absolut ville se igen. Och det var det många fler i gruppen som ville, så vi bestämde oss tidigt för att köa med picknick utanför ruinen, så att vi skulle få bra platser. (Och för att det är mysigt att köa med picknick.)




Och det var en så strålande konsert, och vi kunde hitta oss själva och varandra i deras musik. Precis så som jag önskar att det ska vara. Och det var fler av oss som hade den känslan, för efter den här konserten kändes allt så mycket lugnare.


De här färgerna ...!


<3


Vi var alla glada och på gott humör och visste inte helt vad vi skulle ta oss för, men det var någon som skulle gå på Katten Skogmans orkester vid Kärleksporten, så varför inte?


Björn var förband åt sig själv. :)







Och vi satt där och väntade, men det var inte en stressad och uttråkad väntan utan en som var lugn och mjuk.


Och konserten var rolig som vanlig förstås.



Natt i medeltidslägret, och att få krypa ned under filtarna och somna till ljudet av vänner som sjunger visor.




Dagen därpå åt vi glass och så tog jag flyget hem, och så var det med den medeltidsveckan!

No comments :

Post a Comment