annat i augusti



I augusti verkar det som att jag pusslade mycket och hade folk över på middag mycket. Till exempel såhär en fredag i början av augusti när Tove var här och lagade mat till mig (den lyxen, när någon säger "handlar du så lagar jag!". Bästa jag vet).


Liam fick också äta middag.


Sedan gick vi ut och spelade Wizards Unite, eftersom det är grymt.


Och när vi kom tillbaka hem hade Liam diskat och plockt fram glassen. <3


Sedan var jag bortrest en massa och jobbade en massa med terminsförberedelser, och sedan var det plötsligt slutet av augusti! Då var det fortfarande varmt och Karin och Christin och jag tog oss till Delsjön för ett slappt eftermiddagsbad en tisdag. Mycket bra. Jag har badat för lite denna sommar.


En annan dag satt David och jag i köket på högkvarteret och höll Lisa sällskap medan hon bakade till en fest. Ett alldeles utmärkt sätt att tillbringa en kväll, ni vet sådär när timmarna blir fler och fler för att man har så mycket att prata om. Och jag fick slicka skålen. :)



Men kolla här då! Maria gör comeback i bloggen, ett helt år sedan sist! Och nu kommer vi äntligen få ses mer, för nu har hon och familjen flyttat hem till Västkusten. Äntligen!


Och sedan, när det precis blivit september, var mina kära Karin och Tove här på middag.


Liam lagade hamburgare och vackra rotsaker.



Och sedan lade vi färdigt mitt pussel (ja, det ligger på köksbordet hela tiden och vi bara ställer tallrikar rakt på det när vi äter. Inga konstigheter). Det är konstigt det där med pusslet, alla som kommer hit blir liksom bitna och vill försöka lägga några bitar eller ännu hellre, som det blev nu, att vi var "tvungna" att lägga färdigt det.


Och sedan några kvällar senare lade jag ut ett nytt pussel till kvällsfikat.


Och sedan satt jag vid mitt köksfönster och tänkte på att det äntligen är höst, att jag kan lägga den här märkliga våren och den här märkliga sommaren bakom mig, och få den nystart som hösten inneburit i mitt liv så länge jag kan minnas. Vilken tur att jag har årstider och vilken tur att jag får bo i Göteborg och vara hemma och trygg och frisk.

Henrik Lindstrand | Søndermarken

No comments :

Post a Comment