närsholmen havet och bullarna



Gotlandsfredag! Vi hade ju anlänt dagen innan, Mikaela och Kristoffer dök upp senare samma kväll, och nu var det fredag och dags för utflykt. Johanna och Per jobbade, så vi fem turister från fastlandet tog oss iväg själva.


Först köpte vi Själsöbullar till utflyktsfika förstås. Tradition är tradition! Och så gott. :)


Vi fick tips av Per om att åka till Närsholmen, så det gjorde vi. Och det var så hiiimla fint där. Höstigt och klart och ensligt och kargt och så vackert.



Kolla snyggt då!



Det blev läge för förmiddagsfika med varm choklad och bullar ganska snart, tyckte vi, och hittade en stor sten med lä bakom.


Inte den fulaste fikaplatsen.


Seden tog vi en promenad.





Hela området med fyrvaktarbostad och allt var så himla fint. Jag mådde verkligen bra av att vara där och uppleva allt detta.


Och havet, förstås! Alltid havet.






Vårt nästa utflyktsstopp var Tomtbod fiskeläge, som också var fint.





Den här färgen på tången!


Det dumma med den här dagen var ju tyvärr att jag egentligen var sjuk ... Alltså, jag hade varit sjuk tidigare i veckan, men mina förkylningar tar alltid bara fem dagar, så när jag kände mig bättre på onsdagkvällen tänkte jag "äsch, jag åker ändå!". Och jag hade helt okej med energi både torsdagen och fredagen. Men så på fredagseftermiddagen när vi drog oss tillbaka mot Visby säckade jag ihop totalt. Ingen energi alls, ont i bihålorna och mådde riktigt dåligt faktiskt, sämre än jag brukar av en vanlig förkylning. Så den här i övrigt fina utflyktsdagen slutade med tidig sänggång för mig (och sedan kunde jag ändå inte somna förstås, eftersom det var så joxigt att andas med hostan och allt det, så Liam ringde och läste högt för mig i en timme tills jag till slut somnade <3).

GAMMAL | Blommor där du står

No comments :

Post a Comment