annat som hände i april



April var en märklig månad och jag var ledsen och seg och trött för det mesta. Jag saknar mitt jobb och alla människor och rörelse och att resa. Jag är orolig över hur det ska gå med jobb och ekonomi i framtiden. Dagarna rinner ifrån mig utan att jag får något gjort; samtidigt blir jag inte av med känslan av att jag BORDE få något gjort (vet knappt ens vad, men något NYTTIGT, något användbart). Borde jag inte bli bättre på musik, i alla fall? Men aldrig har det väl varit så tydligt som nu att musik är ointressant för mig om jag inte har människor att spela den med. Jag vill inte öva sång om jag inte har ett körrep eller bandrep eller en konsert att öva inför. Det är samma med dans. Det är att göra det ihop jag längtar efter.

Samtidigt måste jag ju vara tacksam för att jag har det så bra, och är så trygg och frisk. Fast Liam påminner mig om att jag får lov att känna - att jag får lov att känna mig rastlös och orolig trots att andra har det mycket värre än jag. Det är skönt. Han är bra på sånt.

Så det blev inte så mycket fotat i april, trots att jag ansträngde mig lite (för jag vet ju att jag mår bättre av fotandet, också, både under tiden och i efterhand när jag ser tillbaka). Jag firade påsk och var ute i skogen som ni redan har sett, och annars var det bara detta:




Det blev plötsligt smällvarmt! Och Karin och jag promenerade i Slottsskogen och åt gelato (från Gelaterian eftersom favoriten Råda Gelato hade stängt).


Mer vår.


Vi hade rollspelssöndag med rollspelsgänget som jag alltså plötsligt har, och det är så kul! Jag är the Ranger. Det känns mycket rimligt.


Vår eminenta GM, Krister. Han är så fin och bra på det och det är så rart av honom att ta sig an oss förvirrade nybörjare!


Lisa hade bullat upp så som bara hon kan


och så gör hon så allmänt fint hemma hos sig.



Det här ljuset på Tove då, vad säger ni om det va!


Lisa funderar länge och djupt på sin karaktär.






Och så lite allmänt hemmajox; Liam, sovrum, Liam äter pistagekräm som han specialbeställer från utlandet någonstans, notbladen jag hängt upp ovanför min pianohörna och kvällsljuset i vårt vardagsrum. Och det var hela april.

Daði Freyr | Think About Things

No comments :

Post a Comment