oktoberhändelser



Oktober alltså - till och med ett skruttår som det här händer det fina saker i oktober. Till exempel:


Nina fyllde år och vi firade henne på Le Comptoir. Det var en fin grupp trevligt folk där, men jag tog bara kort på ...


... Oskar ...


... min chokladfondant som var sjukt god ...


... och Liam.


En lördag spelade vi spel hemma hos oss. Vi spelade flera omgångar var av både Dominion och Forbidden Desert, ett mycket bra sätt att tillbringa lördagseftermiddagen och -kvällen!


Jag var ute och promenerade en hel del, mest i Skatås.



Och så var Tove och Karin och jag och tittade på den nyöppnade utställningen om Ingrid Vang Nyman på Konstmuseet (det här var innan de nya skärpta råden dök upp alltså). Den var riktigt värd tyckte jag!




Det fanns mycket att prata om i och runt hennes illustrationer och liv - hur illustrationer i svenska barnböcker utvecklats, perspektiv och färg, exotism, psykisk sjukdom, konstnärsskap, ja hjälp. Skönt att jag hade så fina samtalskamrater med mig som Tove och Karin, som liksom är på samma våglängd när man prövar tankar, om ni förstår hur jag menar.




Efteråt gick vi till Berzelii och fikade och jag fotade de här fina kvinnorna i sina fina färger. En toppeftermiddag var det!

Linnea Henriksson | SMS

No comments :

Post a Comment