sen fyllde jag år!



Jag fyllde ju år också! Och jag hade en så fin dag. Eftersom jag redan blivit rejält firad på kalaset lördagen innan tyckte jag inte att jag behövde fira mig själv så värst mycket, jag ville mest gosa med Liam och äta goda saker, så det gjorde jag. Började dagen starkt med frukost på sängen. Liam hade fixat allt som jag tycker är godast: toast med stekta champinjoner och mycket vitlök, fruktsallad, riktigt syrlig stilla lemonad och lösgodis (!).


Kolla vilken nyvaken krullhårig man! Så fort hans hår växer det allra minsta blir det störtlockigt. Han hatar det, jag älskar det. Han sjöng också. Hans version av Ja må hon leva är världens gulligaste.


Jag tillbringade förmiddagen med att trivas på biblioteket.


Sedan promenerade jag bort till Steinbrenner & Nyberg med min nylånade bok för att äta tårtbuffé. Förr i tiden - när jag gick på musikhögskolan - brukade vi ju alltid äta lunch med tårtbuffé här när någon fyllde år, och nu var jag sugen på att gå dit själv med min bok. Det var störtmysigt faktiskt!


Tårtbitarna ser ju inte riktigt lika fotogeniska ut när jag lämpat över dem på min tallrik ... Men gott hur som helst!


Frampå eftermiddagen kom Liam och mötte mig. Eftersom det var min födelsedag lyckades jag lura med honom ut på promenad. Man får ju passa på! :)


Födelsedagsmiddagen åt vi på Made in China, men det var tyvärr en besvikelse. Fem av sex rätter vi beställde var jättejättestarka? Alltså, inte bara för starka för mig (för det är jag ju van vid), utan så starka att Liam inte heller klarade av det. Och så var det lite annat jox med beställningarna som blev fel. Köket hade nog inte sin bästa dag. Nåja!


Så istället för att äta efterrätt där gick vi hem och åt glass och tittade på fina Booksmart i soffan. Ett rätt så perfekt avslut på min födelsedag, faktiskt.

Voces8 | Caledonia

No comments :

Post a Comment