grövelsjön dag 4



Fjärde dagen i Grövelsjön blev det snö! Och jag tyckte att jag hade sådan tur som fick uppleva så många olika väder på bara fem dagar. Lyxigt! Här är moster Ninna ute och skottar ...


... medan Anders och jag ger oss iväg på dagens skidtur.


Måste förstås stanna och fota de här vackra formationerna också.


Snöigt, som sagt!



Vi var på väg till Olåns vindskydd, drygt åtta kilometer tur och retur.




Anders stannar och språkar med exakt alla. :) Här en grupp tyska scouter som sovit ute i tält under natten.


Till Olån kom vi! Det blev den körigaste dagen trots att det inte var den längsta. Det kostade på för mig som är otränad att åka skidor där det blåst och snöat såpass att spåren bitvis helt försvunnit sedan spårmaskinen var ute sist. Men det var kul ändå!


När vi kom ned igen var det dags för en sen lunch! Vi åkte till Sjöstugan.


Utsikten i snön och blåsten var denna ...



... men inomhus var det varmt och mysigt. Det blev matvåffla till lunch, utmärkt!



Fina tavlor därinne!


Frampå eftermiddagen klarnade det upp lite, så jag tog sparken till affärn. Men det skulle jag inte gjort, för det var ju inte plogat än. Inte så lätt att sparka då. Jaja!


Vackert var det i alla fall.


Och sedan satt jag i soffan och broderade och småpratade med släktingarna, samt tittade på nyheterna på teve. En mycket lugn och ovan kvällstillvaro förde jag på denna resa, och det trivdes jag fint med.

the Vernon Spring | Spiral

No comments :

Post a Comment