varm september utomhus



För varmt har det varit i september, förstås, det vet vi alla. Men nu när det var det kunde vi ju lika gärna vara utomhus. Och här kommer tre utomhustillfällen:


En promenad runt Lilla Delsjön med Tove och Lisa. Och bad! Det var inte ens kallt, trots att det var mulet väder.


Vad har vi sagt om att fota när man äter, Kristin?


De här två alltså, livets promenadsällskap!


En onsdagkväll bjöd vi in till balkonghäng, sådär med några dagars framförhållning. Alldeles lagom för att så många vänner ska kunna komma att vi får plats på vår balkong. :)



Tove satt precis brevid mig och då blir det extrem närbild med mitt objektiv, det är sen gammalt!



Redan vid niotiden började det mörkna, men det gjorde ju ingenting. Vi hade det mysigt ändå.


Den andra Tove hade ramlat in!


Och Mio!


<3


Vad ljuvligt det är att ha en balkong att ha vänner på och vänner att ha på sin balkong, en helt vanlig onsdagskväll i september. Jag tar inget av det för givet. (Säger jag, men inte vaknar jag varje dag och sätter igång med kampen för fred och rättvisa, fast jag borde.)


Det strålande vädret fortsatte och Lisa och jag åkte på söndagsutflykt till Brännö.



Vi tittade på utsikt, promenerade, letade Hittaut-kontroller ...


... och badade!




Glad i bad!


Den obligatoriska post-bad-selfien. Tänk att det var så behagligt i vattnet (ja efter att jag hade hojtat och tjutit lite förstås, som jag alltid gör) att det var läge att doppa huvudet! När det börjar bli kyligt på hösten är det bättre att låta bli att blöta ned håret, annars tar det sådan tid att bli torr och varm efteråt. Men nu värmde solen så mycket att vi kunde sitta och torka långsamt. Det i sig är ju läskigt ... Men som sagt, det hjälper ju inte klimatet att vi inte är utomhus och njuter av vädret nu när vi har det.


Fina Lisa! Och en riktigt fin dag.

Beatenberg | Don't Call Her Over To You

No comments :

Post a Comment