utenatt i dimma



Egentligen hade vi bokat en hel helg för att gå på aprilhajk. Men så fick några förhinder för lördagen och så tyckte vi att det ändå var bättre att komma ut litegrann än inte alls. Det blev en kort promenad från stationen i Jonsered upp till Torpet Freden, där det finns vindskydd och eldstad.


David, Marie och jag gick först; Lisa som jobbade sent kom upp lite senare.


Gammal Bohusledsskylt!


Ny Bohusledsskylt!


Själva promenaden var, om än kort, absolut det bästa med utevistelsen för mig. Det var så dimmigt och mystiskt och magiskt i skogen denna fredagskväll. Nästan så att det hade varit lite kusligt om jag inte haft sällskap - men nu var det bara vackert.





Så underbart att vara ute i skogen! Den doftar så gott.



När vi kom fram till vindskydden satte Marie igång med veden.



Och snart fanns det eld!


Korv korv korv


KORV


Sedan kom Lisa och det mörknade och jag tog en gruppbild, och sedan satt vi mest där och tittade in i elden, som man gör på hajk - vilket märkligt tidsfördriv, men det känns väldigt ursprungligt, på något sätt?


Sedan blev det dags för pannlampor och nattfix


och sovsäckar. Jag sov hur gott som helst, det var ju inte ens minusgrader. :)


Och en yrvaken morgonselfie senare packade vi ihop och klev ned för berget tillbaka till stationen. På det stora hela en lättsam utflykt, och alltid trevligt att vara ute - men vindskyddsnätter utan hajk är ändå inte helt och hållet min grej. Det är vandringen jag vill åt allra mest - och sen vilan vid elden.

Bear's Den | Above the Clouds of Pompeii

No comments :

Post a Comment