också i april



Här kommer allt det överblivna skrufset från april! Jag inledde årets gelatosäsong, och ja faktiskt våren själv, den första april med choklad, lakrits och clementinsorbet. På Råda Gelato förstås.


Dagen efter snöade det. Jaha! (Men morgonen efter det fick jag ju en jättefin promenad i vårvintern, så jag klagar ändå inte.)


Vi hade ju konsert med min vokalensemble som sagt och det repades en massa inför det.



Min älskade dansförening och vår älskade lokal. Jo på riktigt - vi är många som älskar vårt hus, vårt eget hus, från djupet av våra hjärtan. Det är underbart när det är fullt med folk och liv och underbart när jag är där och tränar med någon på dagtid, dagsljuset strömmandes in genom fönstren, ett helt blankt golv bara till oss.


En lördag hade Sonja ett härligt födelsedagskalas och jag tog exakt tre bilder. Den här på födelsedagsbarnet ...


... den här på alla goda tårtor ...


... och den här på Fabian som slumrade i ett hörn. :)


En av många eftermiddagar då jag sitter och jobbar undan tråkig administration på Berzelii Choklad. Det har blivit en så fin rutin att gå dit innan jag går till någon av mina körer, sitta en stund på eftermiddagen och muta mig själv med varm choklad så att jag tar hand om bokföringen.


Efteråt promenerar jag bort till Haga för att jobba med någon av mina körer i det här vackra huset. Jag tog nästan samma bild i februari och skrev "Snart är det ljust när jag går till jobbet!". Nu är det det och jag gläds!


Mamma skjutsade mig till Mölndal för att lämna tillbaka längdskidorna jag säsongshyrt. Det var ett väldigt lyckat experiment att hyra skidor! Eftersom jag var sjuk så mycket i vintras missade jag en hel del dagar då det faktiskt var snö. Men nu när jag lämnade tillbaka dem insåg jag att jag framförallt ville hyra skidor för att testa känslan av att ha egna skidor i förrådet - att faktiskt kunna ge mig ut precis när som helst. Den känslan vill jag ha jämt. Och nu har jag ju köpt alldeles egna skidor. <3


En helt vanlig, gråregning eftermiddag i Göteborg. För att väga upp lite för att jag annars mest fotar när det är vackert.


På valborgsmässoaftons middag tog jag bara en enda bild som jag blev nöjd med, den här på David, vår grillmästare i Utby. Och sedan var april slut!

Lauv | Steal the Show

No comments :

Post a Comment