årets första balkonghäng



Det blev ju vansinnigt varmt helt plötsligt nu i början av maj, och jag tittade på väderprognosen för veckan och sa "ska vi ha balkonghäng på fredag?" och det skulle vi!


Balkonghäng är verkligen en utomordentligt lättsam tillställning. Vi bara bjuder in en massa folk på ganska kort varsel och ordnar lite chips och så, och så kommer folk om de vill. Och om de har annat för sig eller för den delen inte har någon lust, så är det bara att låta bli. Det är toppen helt enkelt.


Den här kvällen blev vi sex personer vilket är ett alldeles utmärkt antal för vår balkong. Finaste Anna kom


och Duncan


och Henrik och Fabian och så Liam och jag då.


Önskar lite att jag visste vad någon sa som fick dem att stirra såhär?




Det var en märklig känsla att det var så varmt i luften och så lite grönt i skogen utanför fortfarande. Skirt och ljust. Eken är alltid sist. (Och häggen nere i högra hörnet först.)





Oj vad jag tycker om att fota porträtt i det här mjuka skymningsljuset och oj vad jag tycker om vänner och balkong och ljumt väder och snacks och att det inte är mörkt när klockan är tio på kvällen. Lyx!


Och sen somnade Liam i ett hörn som han så ofta gör. <3

The 1975 | It's Not Living (If It's Not With You)

No comments :

Post a Comment