politik, discgolf och vadstena



Maj! Det var varmt som sagt, och bara dagar efter att jag hade cykelpremiär och jackpremiär och balkongpremiär - riktiga vårhändelser - kändes det redan nästan sommarvarmt. På första maj var vi över tio tusen som gick med vänstern, Karin och Tove och jag bland dem, och det var feststämning trots allt dystert i världen.


Lyssnade på Nooshi men smet innan Jonas Sjöstedt på grund av risk för värmeslag.


Vi åkte hem till våra kvarter i öster och åt sommarens första uteserveringspizza på Oizo. Det var så himla trevligt och fint.


Tove klappar blomma <3


Ett par dagar senare var Lisa och jag ute och härjade i Änggårdsbergen i jakt på steg, natur och hittaut-kontroller. Vi kom på regeln "drick vatten vid varje kontroll" för att komma ihåg att dricka tillräckligt, det var tokigt varmt!


Veckan efter på dans! Fabian och jag skulle hålla LFT (ledarledd fri träning - när medlemmarna i min dansförening får komma och träna utanför kurstid, och det är lärare där som de kan ställa frågor till) senare den veckan och behövde en bild att posta i facebookgrupperna om det. Visst ser vi extremt trevliga ut? (Det kom mycket folk den LFT:n, så något rätt gjorde vi i alla fall!)


Under balkonghänget som jag redan postat om bjöd Liam in till en discgolfrunda samma helg, och alla sa ja!


Så fint att dela några timmar i skogen med Anna, Henrik, Liam, Duncan och Fabian (och Fabians kompis Benedict som såklart var välkommen också). Jag vågar knappt säga detta men jag börjar bli lite bättre på discgolf trots att det involverar att kasta något.


Tar med den här bilden bara för att någon häromdagen sa "det ser ju alltid så fint ut när du promenerar ..." och det är ju inte riktigt hela sanningen. Jag känner mig mest inspirerad att fota när det är glittrande snö eller sommarkvällsljus eller mild höst, det stämmer. Men jag promenerar ju jämt. I nästan alla väder. Ibland är det gråmulet och oinspirerande som här. Går gör jag ändå.


I mitten av maj åkte Liam och jag på doputflykt! Såhär vackert var det i Vadstena klosterkyrka när min kusin Linus dotter Alba döptes. Det var en hel drös med släktingar där, många som jag inte träffat sedan före pandemin, och det var TOPPEN att se dem.


Efter dopet hann vi med en kort promenad i Vadstena innan maten. Fint!




De flesta av mina släktingar vill inte ha med varken sig eller sina barn på bild, men jag hittade i alla fall några som inte brukar protestera:


Min morbror och mamma (jo mamma protesterar om man tar fler än två bilder, men sedan accepterar hon sitt öde ändå)


och min kusin Erika


och faktiskt en hel skock med morbror och moster och kusiner och deras partners. Fint folk alltihop, detta!


Till och med Liam och jag fastnade på bild! Men ser vi inte lite väl ordentliga och officiella ut på den här bilden? Det kändes inte riktigt rätt?


Den här kändes mer vi! <3 (Tack Johannes för bilderna!)


Dagen efter var jag på spa med tre av mina rimliga! Har bara varit på spa en gång förut. Det var trevligt då med men den här gången var det faktiskt toppen. Vi var på Sankt Jörgens där de hade någon deal med eftermiddags-spa och middag.


Åt god vegetarisk mat och fick en jättegod alkoholfri drink - alltid ett extra plus när man kan få en BRA drink utan alkohol, tycker jag.


Det här gänget va, vilken tur jag har!

The 1975 | Chocolate

No comments :

Post a Comment