an evening and a now book



Jag åker tillbaka till Ljungskile ikväll eller imorgon och passar på att gå hemma och pyssla och ta det lugnt såhär på jullovets sista dag. Där ligger min utställning, som jag äntligen har monterat färdigt, i en hög; på måndag ska jag sätta upp den i biblioteket. Det ska bli så spännande och roligt! // I'm going back to Ljungskle tonight or tomorrow, so I'm using these last few hours of my Christmas holiday to relax at home and take care of some small things. There's my exhibition, which I finally finished mounting; on Monday I'll be hanging it in the school library. I'm so excited!


Igår kväll satt Johan, Daniel och jag i vardagsrummet och lyssnade på Björk, var och en sysslade med sitt, och ibland säger man något, och sedan sjunker man in i sitt igen. Det är så skönt, det är så hemma. <3 mitt kollektiv.


Ibland när jag är hemma och har tid och känner mig pysslig och mysig häller jag ut någon låda med pappersbitar på sängen för att se vad man kan hitta däri. Sedan sorterar jag i högar (sådant som ska slängas, sådant som jag nog skulle använda mer om det låg på ett annat ställe, sådant jag vill pyssla med genast etc.). Och sedan går jag därifrån, glömmer bort högarna jag höll på med och kommer tillbaka till mitt rum en stund senare och blir förvånad över att det ser ut sådär. // Sometimes when I feel like it I pour the contents of one of my paper scrap boxes out all over the bed just to see whats inside. Then I leave the room to do something else that I suddenly feel like doing and forget all about the mess. This is what I find when I come back to my room an hour later.


Och som alltid när jag börjar rota i mina urklippshögar resulterar det i att jag måste klippa och klistra lite. Så sedan kollade jag på På Spåret från igår och gjorde en nu-bok. Jag antar att små collageböcker är vad jag gör när andra typ stickar? Här är den i alla fall: // And as always when I start looking through my paper scraps, I end up having to cut and paste something. So then I watched På Spåret from yesterday and made a now book. I guess little collage books are what I do when other people are knitting, or something? Here it is anyway:



Montt Mardié & Bobby Baby | Once I Was So In Love That I Followed

2 comments :

  1. Jättefin liten bok! Hittade dig igen (via flickr) och kommer tillbaka, gillar dina foton mycket! :-)

    ReplyDelete
  2. Tack, vad roligt att du gillar det! :)

    ReplyDelete