getting some air



Idag har jag faktiskt varit ner på stan en sväng, för att göra några ärenden och gå på ett par konserter på musikhögskolan. Jag blev galet matt av det så jag är fortfarande inte helt frisk. Det var skönt att vara ute en stund, men ännu skönare att komma hem.

Och på tal om hem så är jag just det nu, hemma i stan, efter två veckor på skolan. Alltså jag kan inte säga hur mycket jag älskar mitt hem och de som bor där. Vi har så himla sköna kvällar. Och dagar, men kvällarna är bäst. Om det är något jag kan rekommendera så är det att bo ihop med folk. Jag kan inte komma på en enda nackdel faktiskt! Jo en: det blir mindre plats över i klädkammaren.

***

Today I've actually been out the door, to run some errands and go to a couple of concerts at the academy of music. It made me quite tired, I'm not entirely rid that cold yet. It was nice to get some air but even nicer to come home again.

Speaking of home, that's where I am right now, at home in town, after two weeks at school. And I cannot tell you how much I love my home and the people I share it with. We have the loveliest evenings. And days, but the evenings are the best. I can truly recommend living with people. I can't think about a negative thing about it! Ok, maybe one: there's less storage space.

Astrud Gilberto | Agua de Beber

No comments :

Post a Comment