not time yet



De här fotona tog jag i förra veckan, dagen innan turnén. Då var det vårigt och luktade gott ute. Nu snöar det igen och är åtta minus här i Ljungskile. Det känns som att när det går mellan höst och vinter så smyger hösten iväg och lämnar plats för vintern i sinom tid ... Medan våren jämt måste slå sig in och sedan bli tvungen att backa och sedan slå tillbaka igen, allt medan vi halkar omkring i snöslask som fryser på under natten. Tagga ned våren, det är inte dags än.

***

I took these photos last week, the day before the tour. It was almost spring-like then. Now it's snowing again and -8 degrees here in Ljungskile. I feel like when seasons pass between autumn and winter, autumn sneaks away quietly, leaving room for winter ... But spring always fights, and then has to retreat and fight back again, while we're slipping through sleet. Calm down spring, it's not time yet.

2 comments :

  1. Fast jag tycker också att det är lite härligt att det blir vår flera gånger. Eller att man får vårkänslor flera gånger. Som när det har snöat en hel natt och sedan töar dagen efter i finväder. Egentligen sjukt ovärt, men det är ändå härligt att höra droppet..
    Nåja.

    Jag är nyfiken på ditt hem!!

    ReplyDelete
  2. Hm. Jag gillar det inte riktigt. Droppet och vårkänslorna ja, men inte såhär ... fram och tillbaka ... men man är ju olika :)

    Ja du ska få se! Snart, men inte än. Det är nämligen lite rörigt nu för Johan och Daniel håller på och bygger en ny säng åt mig och det påverkar så att säga både mitt rum och vardagsrummet. Så vi får se! :)

    ReplyDelete