more fika



Värst vad jag fikar nu hela tiden! Men det är så skönt att vara i stan, att när jag väl är det passar jag på att umgås till tusen med alla jag saknat. Igår träffade jag min fina syssling och vän Solveig, på halvnya Le Pain Francais på Vasagatan. Slår klart den på Västra Hamngatan. Men jag vet inte om maten eller kaffet är bra, eftersom jag jämt går dit för att stilla min längtan efter pain au chocolat.

***

I have so many fikas these days! But it's so good to be in town, that when I am, I try to spend as much time as possible with people I've missed. Yesterday I met my lovely cousin and friend Solveig, at the quite new Le Pain Francais on Vasagatan. It beats the one on Västra Hamngatan. But I can't tell you if the food or coffee is any good, I go there to get my pain au chocolat.

No comments :

Post a Comment