i behov av ett socialt liv



Igår fick jag äntligen tid att träffa Bersa över en fika (på Café Kanolds såklart). Åh, vad det är gott att träffa vänner! Repperioden var ju ganska fullsmockad och jag hade varken tid eller ork för ett socialt liv. Nu när jag kommit ut (i ett helt stycke) på andra sidan, har jag ett socialt behov som är helt galet. Men nu tar istället själva föreställningarna, och julförberedelserna, vid. Pust. Jag hoppas trots det på att kunna få något som skulle kunna likna ett socialt liv framöver. Så förlåt operabubblan jag varit instängd i, kära vänner!

***

Yesterday I finally had time to see Bersa over a fika (at Café Kanolds of course). It's so good to see friends! The rehersal period was quite busy as you know and I had neither time nor energy left for a social life. Now that that's done, I am in serious need of time spent with friends! But now the shows, and the Christmas preparations, start instead. Phew. I still hope for something that could be called a social life soon. So forgive me this opera bubble I've been stuck in, dear friends!

Dianne Reeves | Christ Child's Lullaby

No comments :

Post a Comment