bluesfamiljens tvåårskalas



Nu i september är det två år sedan som Elin och Mattias slog sina kloka hjärnor och hjärtan ihop och bestämde att det behövdes bluessocialdans i Göteborg. Typiskt en sådan sak som är läge att fira!


Först lite spontandans i foajén, preppning av fiskdammspåsar och fika.


Sen började kalaset och det kom tårta!


Sedan fick Elin och Mattias blommor och paket och applåder. Fast de envetet vägrar att ta någon som helst credit för sitt engagemang så vet ju alla vi andra att vi har dem att tacka för detta underbara, som visserligen har vuxit och grott och blommat ut något fantastiskt sedan de startade upp det hela, men som aldrig hade kunnat uppstå från ingenting.


Tårtorna var helt fantastiskt goda. Moussetårta framför gräddtårta any day säger jag.


Sedan blev det kö till fiskdammen. Man fick godis, gnuggis-tatueringar och visdomsord i sin påse.


Detta fick jag. Kan knappast tänka mig något som passar mig bättre.


Sen dansade vi! Det var mer folk där än någonsin på en tisdagsblues, dansgolvet var helt fullt. Och då slutade jag förstås fota och började dansa istället.


Framemot sent drog vi oss in i stora salen och spelade musik medan några dansade och några kröp ihop och lyssnade. Så rart när folk börjar lära sig vad vi brukar gilla att spela, och ber om sina önskelåtar. <3

Och det var det födelsdagskalaset. Har inte ens ord för hur det känns att tänka på vem jag skulle ha varit om inte bluesfamiljen dykt upp i mitt liv och omfamnat mig.

No comments :

Post a Comment