stughelg med blues gardeners del 2



När vi hade ätit lunch och pratat och hängt var det plötsligt redan sen eftermiddag, ljuset gick mot kväll, och vi tyckte att det var dags för marängsviss.

Och Mattias tyckte att det var dags att knycka Sandras marängsviss:


<3


Här är vi! Det enda som fattas i den här bilden är jag. Annars finns där allt man behöver: vänner, mys, dynor, kuddar, täcken och glass.


Sedan hade folk plötsligt pappersblommor i håret.


Och jag blev ett av mina alter egon (jag satt under ett täcke så det var troligtvis en kombination av Minitiggen och Slemklumpen) och skrämde upp Johanna lite :)


Jag gillar att gömma mig under täcken. :)


Den här knasbollen gav sig ut på en kvällsrunda.


Medan vi andra, som inte har några maraton att träna inför, intog högliggande formation. Där blev vi kvar.


Alla högbilder är tagna av Kristian eller Elin. Jag var upptagen med högliggande. :)


Elin hade ordnat en skrivmaskin där vi skrev hälsningar, glada tillrop, dagbok, funderingar och kärleksbrev. Och en hel del citat. :)


Sen blev det sent och vi gick in och åt tacomiddag vid halv elva eller så.

Efter det var Daniel, Lisa och jag nere och nattbadade. Jag har redan konstaterat att denna sommaren är kvälls- och nattbadens sommar, och att det är min längsta badsäsong någonsin (26 april till 7 september, nu). Är så glad åt alla dessa magiska nattbad.

Sedan blev det bluesdans i pyjamas och allmänt soffliggande. Långsamt blev det helt stjärnklart utanför och när jag gick över till lillstugan, där jag sov, efter att ha borstat tänderna vid halv fem blev jag kvar utomhus en lång stund med gapande mun. De där stjärnorna, jag är så väldigt svag för dem, och jag får se dem så sällan här i stan. Jag glömmer ibland att det måste vara mörkt.

Jamie Cullum | Don't Stop the Music

No comments :

Post a Comment