bluesplaneringssöndag



I söndags hade jag lång, fin dag med olika delar av bluesfamiljen. Först tog Johanna och jag en promenad.


Sedan dök Mattias upp och då hade vi möte med planeringsgruppen för en workshophelg med Andrew Smith i november (förkortas "Andrew-gruppen"). Det kommer bli så fint!


Andrew är en helt underbar bluesdansare, lärare och människa som vi träffade i London på EBI (det var då jag tog bilderna som jag använt till reklamen). Vi har bokat honom hit för en helg i november, och nu håller vi på och planerar med socialdanskvällar och scheman och kostnader och allt vad det är. Det blir nog magiskt. (Troligen stannar han någon extra dag och ger privatlektioner. Åh, tänk den som hade råd med det, tänk hur mycket jag skulle kunna utvecklas i min bluesdans på en timmes privatlektion med Andrew, och hur roligt man skulle ha! Vilken dröm. Men den sortens pengar existerar inte i mitt liv just nu. Nåja. Någon annan gång ska jag ha lite mer jobb än jag har nu.)


Och sen kom allt annat folk och då bytte vi fokus till Blues Garden-planering istället.


Anna G var sjuk, så hon fick bo i en dator.


Godis är gott. :)


Jag vet, jag vet, på de här bilderna ser det ut som att vi inte gör något annat än kramas och skrattar. Det stämmer nästan. Ibland missförstår vi varandra och blir upprörda, trötta och/ eller ledsna. Ibland pratar vi allvarligheter. Och ibland, tro det eller ej, får vi ändan ur och t.ex. fattar riktiga beslut angående världens bästa bluesdansworkshop. Men sen kramas vi igen.

Gavin Mikhail | Let Me Love You

No comments :

Post a Comment