stockholmsvänner

Förra helgen var jag i Stockholm. Jag skulle dansa och umgås med Jens och med hans familj, men jag skulle också träffa två av mina käraste vänner, två som jag båda lärde känna på gymnasiet och som nu båda bor i Stockholm med varsin partner och varsin liten son.


På fredagen tog jag en lång eftermiddagsfika med Maria och Elis. Det var precis så fint och peppigt som jag behövde. Tack Maria!


Och på lördagen var jag bjuden till Gröndal på kladdkaka och häng.


För här bor mina vänner Johannes, Emelie och Andor.


Andor gillar grapefrukt. Rimlig kille! Han är också rätt rolig att hänga med eftersom han kan göra sig förstådd, fast han bara är ett och ett halvt. Han talade till exempel om att han ville bygga klossar med mig och vad han vill äta (riven morot) och att han vill sova eller amma eller kissa (ibland, i alla fall :)). Och han kan säga massvis med djur och en massa andra saker.


Emelie och Johannes tecknar nämligen med honom! Här är en älg.


Och det här tror jag var en fågel.


Hej!


Och Johannes håller på och lär honom hiragana. Han kan redan uttala tre tecken. Jag smäller av.


Sedan följde Johannes mig nästan ända hem till Reimersholme.

Ibland tänker jag "åh, tänk om man bodde i Stockholm så att jag fick träffa de här oftare ...".
Och sen tänker jag "Göteborg" och så går det över. :)

No comments :

Post a Comment