hittills i december



December! Fyllt av så mycket finheter. Som jag redan skrivit om i några inlägg gör jag mitt bästa för att proppa in små guldkorn överallt där jag kan, och såhär knappt två veckor in i månaden går det alldeles utmärkt, måste jag säga. Det guldigaste guldkornet är kanske ändå att få äta lång mysfrukost med Jens. Man kanske inte värderar sådant om man bor ihop - eller i samma stad ... men oj vad bra det känns att få starta dagen såhär, när vi får det.


Och när det är vackert väder och jag får den här utsikten från jobbet, och dagarna känns lättjobbade därför att luciatåg och julavslutning närmar sig - mer att göra och planera än någonsin, men allt jobb blir också roligare, därför att alla elever är på min sida äntligen - vi jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål, istället för som vissa elever tror ibland, att de måste jobba emot alla lärare.


Och när det är sista lektionen i den här fantastiska lindykursen jag har gått den senaste dryga månaden och jag märker hur mycket jag har utvecklats. I mitten dansar en av våra lärare, Anne, med min danspartner, Jonas (för jag fotade ju, så jag fick låna ut honom lite :)). Vad det är roligt med lindy ändå! Nu är jag så sugen på mer kurs under våren. Bara jag hittar en ledig kväll, så.


Och när det är urdåligt väder på min morgonpromenad en lördag och jag får ha hela stan för mig själv.


Och sedan var jag på bio med denna stiliga människa. Vi var på Biopalatset (hjälp, vilka minnen från tonåren! Det var en varm och fin känsla) och såg The Martian. Den var precis lagom läskig och intressant och jag påmindes om att jag ju faktiskt gillar science fiction (i alla fall ibland). Jag kom på att jag inte har varit på bio sedan i januari. Galet. Får bli ordning på biovanorna nästa år, tror jag.


Och dagen efter, när han har åkt tillbaka till Malmö och jag känner mig lite ensam och deppig; att komma hem från jobbet vid niotiden och det har varit ruschligt väder (det är mindre roligt att sjunga utomhus när det är ruschligt väder, kan jag berätta), och jag kan sjunka ned i min fåtölj med fötterna i varmt bad och en kopp varm choklad bredvid mig. Hur skönt det är.

Sara Isaksson | Lucia

No comments :

Post a Comment