en helg genom ett trasigt objektiv



Den här bilden föreställer jättegod gelato! Men det kan man knappt se, för nu hade jag visst gjort sönder mitt objektiv igen. Förra gången tappade jag kameraväskan rakt ned på asfalten, den bara slank ur händerna på mig. Det är tack och lov extremt sällsynt. Den här gången vet jag inte vad det var; när jag tog upp kameran efter några dagar utan att fota, funkade inte fokuseringen. Så jag måste väl ha dängt i det någonstans utan att fatta det.

Jaja, det är inlämnat på reparation nu i alla fall och jag har ju mitt backupobjektiv som bara är en liten aning sämre men fortfarande klart gångbart. Och det bästa av allt är, att det går så bra för mitt företag just nu att en sådan här utgift är att se som något som händer, något jag får betala för att jag har med mig kameran överallt och använder den skitmycket, men det är ok; jag blir inte ruinerad, snarare räknar jag med att det ska bli så då och då. Hurra, vad skönt det känns.


I Malmö förra helgen hade jag dock ingen backup med mig.


Men jag fotade förstås ändå, bara för att se vad som hände, hur det kändes.


Bland annat genom att ta loss objektivet och hålla det framför kameran på lagom avstånd. Spännande!


Tycker så mycket om den här bilden.


Och den här ... okej, jag är väl lite partisk till motivet kanske.

(I övrigt var den helgen precis som det verkar: Lugn. Långsam. Mjuk. God. Vila. Helt underbar.)

No comments :

Post a Comment