artipelag + chicago



Dagen efter Birkautflykten var det dags för en ny utflykt. Vi började med att promenera från lägenheten vi lånade i Gröndal, över Liljeholmsbron till Reimers.


För vi skulle åka med Jens pappa till Värmdö. Där ligger ju Artipelag!





Där är det så himla fint, tycker jag, både utomhus och inomhus.



Vi tittade på utställningen The Legacy of Andy Warhol, som jag tyckte var mycket intressant.


Det fanns en fotoautomat som Warholiserade ens ansikte. :)


Och jag var tvungen att fota det här citatet för att det känns lite som sättet jag lever mitt liv på. Jag kan känna mig rätt så intresserad av allting. Och jag upplever att jag försöker göra allting jag är intresserad av ... på gott och ont, i mitt fall, och kanske blir jag aldrig värst vidare bra på något av allt jag sysslar med utan bara lite sådär halvt om halvt duglig på det mesta, men ändå. Det är så jag har valt att leva mitt passionerade liv.



Sedan gick vi upp på terrassen och solade oss.


Och jag köpte en souvenir i museibutiken. Hade aldrig smakat rökt lakrits förut och kände mig därför tvungen. Så himla gott var det!


Sedan åkte vi tillbaka till Stockholm, svidade om och gav oss iväg på dans.


Det var väldigt lite folk där - fortfarande semester för folk antar jag - vilket kanske var lite tråkigt, men det var åtminstone inte lika svettigt och varmt som det var förra gången jag var där, vilket ju faktiskt var himla skönt. Larvig som jag är, är jag ändå nöjd bara jag får dansa en drös med danser med Jens. För han är min favorit.



Jag som är bortskämd med min dansförenings finfina lokal Forum, kan tycka att Chicago faktiskt är väl trångt (och varmt). Men fint inrett är det, det kan jag ge dem!

No comments :

Post a Comment