augustihändelser



Livet är i full gång bland flyttkartonger och nya rutiner och det känns så härligt härligt härligt. Det kommer funka så himla bra för mig att jobba så få dagar på fasta tider som jag ska göra den här hösten, heh. :) (Och nästan varje dag denna förundran över att jag kan få ha så roligt på jobbet? Det är som Charlotte säger i Sex and the City: Not all day everyday, but every day. Det säger hon i och för sig om att ha det bra tillsammans med Harry (tror jag?), men jag säger det om att ha det bra på mina jobb.)

Här kommer i alla fall lite vardagsbilder från de två senaste veckorna:



Frukostmöte med Blues Gardeners på Steinbrenner & Nyberg som vanligt. Vi är så bra på just den sortens möten. :)


Såhär ser Johanna ut när hon upptäcker att det finns wienerbröd på buffén.


En knäpp grej som hänt är att Mattias och jag blivit bokade till en bluesspelning - i Warsawa. ?!?!?! Men det sa vi såklart ja till, så i november ska vi åka dit och spela. Grymt kul! Hur som helst var vi tvungna att ta någon sorts "riktiga" promobilder där vi ser bluesiga (eller nåt?) ut. Såhär blev de.




Det är grymt när man råkar börja göra något för att det är kul, och sedan får man möjlighet att fortsätta göra det för att andra tycker att det är bra. Kul kul.



Sen åt jag middag med Anna H, som jag inte träffat på alldeles för länge. Den kvinnan är en pärla. Vi insåg att det enda rätta är att ögonblickligen boka in nästa träff, som vår vana trogen blir en söndagsfika hemma hos henne och Johannes i Majorna. Det ser jag fram emot.


Alltså detta gäng! Flytten hit till lägenheten från min föräldrars källare, där mina grejer och möbler stått magasinerade hela sommaren, var den smidigaste i mannaminne! Dessa urstarka personer bara högg i och lyfte och bara och svettades medan jag stod och pekade och visade och bestämde. Och det knäppa är att de helt tydligt njöt av allt det här stånkandet! Galet folk. Inte ens två timmar tog det hela.


Sedan hängde vi på mina föräldrars gräsmatta och åt lasagne som min snälla mamma lagat.





I fredags badade jag för, är jag ganska övertygad om, sista gången denna sommar. Ellinor och jag promenerade upp till Härlanda Tjärn och badade och hängde och göttade oss. Som badsommar sett var ju 2016 verkligen ingen höjdare, så det var skönt att kunna klämma in ett till dopp i den sista värmen! Nu är det höst.


Anna hade kräftskiva! Jag åt förstås inga kräftor utan chèvre och rödbetor med valnötter och honung. Det är bättre. Sedan var jag tyvärr knastrött resten av den kvällen (det var lördagen efter första veckan i lägenheten och allt uppackande och alla intryck sätter sina spår) och fotade inget mer.

Nu är det snart september! Hurra!

No comments :

Post a Comment