fredag med choklad och peruker



I fredags var vädret såhär fint när jag var ute på morgonpromenad. Det var så mycket fågelkvitter att jag blev alldeles rusig.


Och i vardagsrummet sken solen över den rena tvätten - vilket lyxliv!


Frukosten är som vanligt. Japp, jag är en sådan person som äter exakt samma frukost varje dag. Det gör mig på mycket bra humör att äta detta, så varför ändra på den vanan?


Sen gick jag till jobbet (= satte mig vid mitt skrivbord) och jobbade med mail och administration och sånt jox som egenföretagare visst håller på med titt som tätt.


Frampå dagen åkte jag in till stan för att, som jag allt som oftast gör, ta del av detta underbara: Eftermiddagsbuffé på Berzelii Choklad. Det är en massa gott utanför bild också, men här jag jag fotat det allra bästa: Pralinfatet. Hurra! Alltså bara att komma på tanken att ha finpraliner i bufféform? Så att man kan äta hur många man vill? Geni.


På tal om genier så är denna underbara person också ett sånt. Jag håller på att lära mig springa på framfoten (pga så grymt!) och Johan är naturligtvis min guru gällande detta. Eller som Anna sa en gång: "Men kan Johan liksom ... allt?".



Sedan åkte jag och repade hela långa kvällen. Haha, det ser verkligen så otroligt flummigt ut på bilderna? Och ännuy flummigare låter det när vi sjunger (i alla fall de låtar jag är med i). Men roligt blir det nog.


Och allra sist innan den här dagen var slut åkte jag hem till soffan och bänkade mig med min alldeles egna chokladprovning (Dominikanska Republiken vinner varje gång).

Jimmy Eat World | Your House

1 comment :