kvällsfika i änggårdsbergen



Utflyktsmånaden maj, del 4! En helt vanlig tisdagkväll i Botaniska och Änggårdsbergen. Saknar min kör och längtar efter dem, men är löjligt glad att faktiskt kunna följa med vänner ut på en kvällspromenad på en tisdag, då jag annars alltid jobbar.




Först kliver vi uppför, och beundrar utsikten.


Så vackra räcken!


Så ned igen på andra sidan för att titta på det blommande näsduksträdet.



Så ut ur Botaniska, upp på heden ...


... där det blev dags att slå sig ned och fika.



Fåren betade sig långsamt närmare medan vi satt där ....


... och de lät sig klappas!


När vi fikat klart packade vi ihop och fortsatte ned mot den där tjärnen med rastskyddet - jag har glömt vad den heter nu.





På väg tillbaka gick vi igenom Amerikadalen. Dit kommer jag nästan aldrig av någon anledning, men där finns massvis med vackra och konstiga träd som jag inte lyckades göra rättvisa med kameran. Och skyltar förstås, väldigt många skyltar. :)


I Vitsippsdalen är det alltid vackert och lite magiskt och jag tänker på att jag bodde här på Guldheden och var så lycklig, i fem och ett halvt år, och jag blir nostalgisk och längtar tillbaka; men sedan kommer jag ihåg att jag var deprimerad ett helt år under den tiden och att jag ser 2008 som ett mer eller mindre förlorat år - så allt kan ju inte varit bra och värt att längta tillbaka till, men sedan tänker jag på att jag inte vill vara utan något av det som hänt, för jag tog ju mig hit, eller hur? Och det jag kanske förlorat nyligen lämnar plats för något annat sedan - något med ännu mer färg. Något ännu djupare, fast jag inte vet vad det är än. Och att det enda som är rätt för mig är att fortsätta ta in allt, precis som jag alltid gjort. Och detta att livet är så stort och har så mycket färg!

Infinity Shred | Wayfinder

No comments :

Post a Comment