annat som hände i maj



Åh, maj. Långsamt kändes det som att min oro och rastlöshet tinades i takt med att värmen sänkte sig över Göteborg. Eller så hände det bara fler roliga saker? Utflykterna jag gjort med mitt gäng har gjort underverk för min mentala hälsa. Visst behöver jag vila och tystnad, men det är tillsammans med människor jag laddar batterierna och hittar livsglädje. (Jag gjorde ett sånt därnt internettest en gång och fick 97% extraverted, 3% introverted. Ha!) Utflykterna var alltså: Sundsby säteri, Änggårdsbergen med Johan och Gabriel, Åkulla bokskogar med Bexells talande stenar, en fredagkväll i skogen och mer Änggårdsbergen.

Utöver det åt vi mycket hembakad pizza.


Liam och jag var bjudna på smarrmiddag hos Pernilla. Trerätters på en vanlig torsdag, tänk det!


Jag tränade skivstång och kände mig stark.



Tisdagskvällsfika hos Tove. <3



Pendlingen ut till öarna blev vackrare och vackrare.


Majkvällar som är så vackra att jag promenerar hem från Järntorget istället för att byta till spårvagn där som jag brukar.


Zoomquizet med Merser Swing-vännerna i Liverpool har blivit onsdagstradition. <3 (Ja ja, jag vet att vi inte tvättat fönstren ...)


Såhär ser min älskling ut när han är mitt i en tugga, men vet att man inte ser klok ut när man tuggar på bild :)


Kväll med glass och anteckningsbok i soffan


och Liam med mina fötter i knät i andra änden av soffan.


Pizza var det ja! Vi hade Lisa, Tove och Karin över på spelkväll och gör-din-egen-pizza.



Alltsååå






Vi värmde upp spelkvällen med Codenames ...


... och sedan räddade vi världen i Pandemic.


En himla fin kväll, helt enkelt!


Och i slutet av maj, en kvällspromenad i mina hemmakvarter. <3

Juniplan: Fortsätta träffa mina närmaste vänner, men undvika alla stora grupper, folksamlingar och trånga uteserveringar. (Åka till landet och inte träffa någon alls.) Vara ute så mycket som möjligt. Skänka en massa pengar till olika Black Lives Matter-initiativ. Påbörja arbetet i ledargruppen i min dansförening med en bättre undervisningsplan om lindyns historia i ljuset av rasism och svart kultur. Promenera överallt istället för att åka spårvagn - det verkar vara det bästa jag kan göra för att inte bidra till smittspridning. Och så bada. Bada hela tiden.

Voces8 | Underneath the Stars

No comments :

Post a Comment