en roadtrip i norra halland



Häromveckan gjorde Liam och jag en sån himla fin endagsroadtrip! Vi kom inte särskilt långt men hittade många fina ställen (och har många potentiellt fina ställen kvar på listan, att besöka en annan gång).


Vi började här på härliga Gärdets Gård i Fjärås.


Först gick vi bara runt och tittade på alla möjliga grejer de har där.


Men sedan fick jag syn på detta


!!!


De har massvis med typer i trä, typer i metall, skåp och lådor att förvara dem i, alla möjliga sådana saker ...





Jag bara dreglade. Vilket paradis.


Liam var också nöjd, han gillar att gå runt och titta på (men framför allt peta på) grejer i största allmänhet.


Sedan var det baddags! Det var bara ett par minuter ut till havet och vi hittade en badplats som inte var alldeles helt smockfull med folk, trots att det var lördag och toksommar.



Baddags för mig alltså, inte för Liam. Han tittar på och kallar mig sin favourite merperson. <3



Sedan lunchdags med medhavd wrap. Den ser inte mycket ut för världen men var riktigt bra, om jag får säga det själv.


Sedan blev det mer loppis!


Och sedan gårdsbutik! Liam älskar pepparrot, så vi kunde ju inte motstå ett ställe som heter "Mariebergs gårdsbutik och pepparrot".


Förutom pepparrot och pepparrotsvisp köpte vi potatis, morötter, ägg, sallad och jag vet inte allt!



Kolla förresten vad mycket grått jag har i håret nu! Så jäkla tjusigt.




Sedan körde vi vidare och insåg att det redan var middagsdags.


Och då hamnade vi här, på fina Byaregårdens Brygghus.



Där åt vi årets på riktigt godaste pizza. Så himla mjuk och fluffig och bara smaskens.



Liam köpte tonic till sin samling, vi har en hel låda i kylen med bara olika tonics - jag har accepterat detta som en biffekt av att leva med en engelsman.


Sedan körde vi hem till Göteborg och lämnade bilen vi lånat hos mina föräldrar. De är på landet, men istället fick vi en socialt distanserad pratstund med min bror över staketet.


Och sedan kom vi hem och njöt av alla våra fynd. Gladast var jag över två galgar till min samling - jag samlar ju på gamla trägalgar med butiksnamn och adresser. Så glad åt den här dagen och mitt favoritsällskap och turen med vädret och bra ställen! Nu vill jag bara åka på mer roadtrips, det finns så mycket fint att upptäcka.

2 comments :

  1. ÄLSKAR såna dagar - och den här ser alldeles extra fin ut! :)

    ReplyDelete
  2. Oh this made me long so much for a road trip - so beautiful!

    ReplyDelete