mycket brädspel i juli



Förutom att åka till landet och till fjällen, vad gjorde jag egentligen i juli? Det regnade ju jämt. Mest spelade brädspel, verkar det som! Och det är jag ju inte missnöjd med.


En söndagkväll lagade Liam citronpasta med friterad aubergine och sojabönor till mig och Karin och Tove (och sig själv). Det ser inte mycket ut för världen på min dåliga bild men var supergott.




Sedan spelade vi Codenames.




Systrarna <3


En annan kväll bakade Lisa scones och vi hade broderikväll. Det betyder att man mest pratar, och broderar lite (nålbinder i hennes fall) under tiden. Jag håller för övrigt på med världens bästa broderi, jag har glömt om jag sagt det? Ni får se när det blir klart.



En eftermiddag var det, trots allt regn i juni, fint väder, och jag och Bersa promenerade i Änggårdsbergen. Vi har inte setts på flera år, men nu var det dags! Så fint att uppdatera varandra på allt som hänt sedan sist!



Och alltid så fint i Botaniska, förstås.


Spelkväll igen! Den här gången spelade vi Forbidden Desert, ett samarbetsspel som Lisa fått i present. Superkul! Och vi dog inte ... varje gång. :)





Och senare samma vecka spelkväll igen, den här gången med Lords of Waterdeep, som är ett fint och trevligt worker placement-spel. Kul att det finns så många bra spel i kretsen nu! Det bådar gott för mörka höstkvällar.

No comments :

Post a Comment