en mulen vecka



Förra veckan hände det inte mycket. Gråväder + mens = meh. Men vi tog oss ut på promenad i alla fall, även om det var bra kyligt och blåsigt.


Den här veckan var vi i Botaniska och Änggårdsbergen och tittade på träd med intressant bark ...



... och väldigt många sorters krokus.



Och knoppar förstås. Alltid knoppar.


Och så var jag och fikade med Johan. Alltid bäst. Jag vet inte hur han gör? Men en kopp varm choklad och Johans sällskap i ett par timmar så känner jag mig lugn i själen sedan.



Sedan var det lördag och då hade vi gäster! Inomhus! Samma glädje varje gång (varannan eller var tredje vecka eller så). Lisa kom över och så avlöste Alexander och Tove varandra mitt på dagen av allehanda planeringsskäl. Vi började med smördegspizza med crème fraiche, getost, valnötter, päron, ruccola och honung och det var ju sjukt gott.



Sedan spelade vi Seven Wonders mest hela eftermiddagen


och åt halloumipasta med grönkål till middag. Och sedan bänkade vi oss i soffan för Åsas och Ellens musikquiz på zoom, som så många andra lördagar under det senaste året (fast det här var första gången hela laget var i samma rum på riktigt!). Liam serverade Elderflower Sours till oss på löpande band. Det var en mycket trevlig kväll. :)


Och sedan var det söndag och jag hade en deppig dag och det enda som var bra med den var att jag tog en promenad i Trädgårdsföreningen. Annars vet jag inte alls vad jag gjorde med den dagen.

Benedict Morris | In Sight

No comments :

Post a Comment