ett foto i timmen



Men vad är det jag ser? Är det ett "ett foto i timmen"-inlägg, som på den gamla bloggtiden? Japp! Jag blev sugen på att dokumentera lite för att lära mig att fota med min nya telefon (alltså jag känner mig som den medelåldring jag är när jag säger det ... Men att byta operativsystem från iOS till Android har INTE varit en lek kan jag säga). Och dessutom behövde jag tydliggöra för mig själv vad jag egentligen gör på dagarna. Så här är förra måndagen, en alldeles vanlig måndag.

08:30 Liam går upp halv åtta och försöker alltid stänga av sitt alarm så fort som möjligt så att jag ska kunna sova längre. Idag gick det bra och jag vaknade av mig själv strax efter åtta, som är den tid då min kropp helst vill vakna.

09:01 De senaste veckorna har jag börjat försöka få in min dagliga pianoövning (20-30 minuter) direkt på morgonen. I den här arbetslöshetsdimman jag befinner mig i är det så gött att börja dagen med känslan av att ha gjort något konkret. Vi får se om det håller i sig!


09:40 Samma frukost som ni sett i bloggen tusen gånger: fil med havreringar och en apelsin, och scrambled eggs.

10:15 Föreläsning! Har jag sagt att jag läser fortsättningskursen i musikvetenskap nu? Kanske inte. Jag läste ju grundkursen förra hösten, och sedan blev det uppehåll ett år eftersom de inte hade råd att köra kursen. Men nu är den tillbaka! Vi har precis haft en delkurs med filmmusik. Rasande intressant, och jag har terroriserat alla jag träffat med blandade anekdoter om musikläggningen i the Jazz Singer, King Kong, Bambi, Casablanca, Back to the Future, Independence Day och mycket annat. :)


11:03 Jag har gjort det till en vana att ställa mig upp och göra något annat i pausen mitt i föreläsningen, istället för att sitta kvar vid skrivbordet och scrolla. Diska till exempel.

12:09 Lunchpyssel! Håller precis på och gör färdigt mitt decemberalbum från 2019.


13:08 Lunch! Sojafilé, rödbetor, gurka, babyplommontomater, sojabönor och salladsdressing.

14:05 Försöker öva sång. Det är svårt idag. Det är svårt för det mesta nuförtiden. Jag är i vansinnigt dålig form och har fått dåliga vanor.


15:30 Promenerar ned till stan för att göra ärenden - framför allt för att Liam fyllde år dagen efter. :)

17:10 Och svänger förbi föräldrarna för att hämta ett paket till Liam från mamma med superfina tumvantar hon stickat, som han önskat sig.


18:45 Dominion Online har ju varit en sån räddning hela vintern. Spelar ofta med Lisa och kompani och lika ofta mot bottar när jag är rastlös.

19:52 Paketinslagning!


20:48 Liam lagar matlådor. Jag hejar på. :)

21:17 Hade en sån bra streak med nästan daglig yoga i december och januari, sedan tappade jag det i februari. Men nu försöker jag så gott jag kan igen!


22:16 Kvällspyssel och Storytime - en brittisk dansvän till mig som läser högt varje vardagkväll. Just nu the Gentleman's Guide to Vice and Virtue av Mackenzi Lee. Gillar!

23:53 Hygien och sånt! I hear it's what the cool kids do.

Earl Thomas | I Am the Cool

No comments :

Post a Comment