februarisolen



Förra helgen - sista helgen i februari - hade jag en sådan där härligt social helg igen, en sådan där som känns som "mitt vanliga liv", ni vet. Och dessutom fick vi vårsol som värmde om kinderna (!). Det var ljuvligt.

Först, på fredag eftermiddag, var jag och promenerade med Robin. Han fick en fantastisk idé häromsistens; att vi skulle göra en spellista åt varandra (90 minuter - en längd vi båda höll oss till på minuten - man är väl gammal nörd), med den musik vi lyssnat på under de år vi inte träffats - 2014-2020 alltså. Under den här promenaden gick vi igenom min lista, lyssnade på alla låtar och pratade om livet under tiden. Det var oerhört fint. Bästa sättet att gå igenom sex år av sitt liv jag någonsin varit med om. Måste nog skriva mer om det en annan gång, för jag fick så många insikter av min lista. Nästa promenad ska vi gå igenom hans lista. Jag ser fram emot det.



Och så tittade vi på får och sånt som finns på Hisingen.


Dagen därpå när jag kom fram till Skatås för vecklig promenad satt Tove redan och solade på en sten.


Vi hittade knoppar. Snart händer det!


Mikaela var också med den här gången! Extra fint.




Nästintill omöjligt att få en bild där alla tre ser rimliga ut samtidigt. Desto mer tycker jag om bilderna. :)


Lisa hade med sig vad som nog blev, för mig, årets sista semlor.


Och som vi njöt av dem!


Senare på eftermiddagen lånade Liam och jag en bil och körde ut till Hindås och den här gullefamiljen (och Paul! Men han fastnade knappt på bild på hela helgen, av någon anledning).




Liam och Ella bakar pizza <3


Gott!


Sedan pratade vi och spelade spel till sent. Morgonen därpå lagade Paul pocherade ägg till frukost. Nomnom!


Och utomhus var det så vårigt att jag blev lite knäpp! Det var för övrigt helt ljuvligt att vakna i stugan och ligga kvar i sängen och titta ut på bara björkar och sol och blå himmel! Och så luktar det så sanslöst gott här. Bara själva luften liksom.


Jag fick hälsa på i Ellas lekstuga. Gulle! Jag gillar ju få ungar som vi vet men den här är en bra en.




Liam dög också. :)


Och sedan åt vi lunch utomhus! Utan jacka! Den sista februari. Så gött. En störtfin helg, helt enkelt!

Fake A Smile | Alan Walker feat. Salem Ilese

No comments :

Post a Comment