hav och sjö i augusti



Det blev ett par dopp till i augusti ändå! En söndag hade Liam och jag tråkigt och åkte på utflykt.


Vi hamnade på Våffelbruket i Gottskär där vi fick vänta i över en timme (!) på maten fast de utlovat "25-30 minuter". När våfflorna väl kom var de ju jättegoda men hjälp vad hungriga vi var.


Sen badade jag. Det var INTE varmt! Sommarens sista havsbad fick det bli.


Hej hej!


En random skogspromenad en annan dag. Var på ganska surt humör den dagen och tyckte att jag behövde ta mig ut i skogen.


Och sedan, mitt i augustis sista vecka, vad som nog blev sommarens sista sjöbad. Lisa och jag promenerade upp till Delsjön och fick ett helt ljuvligt morgondopp.


Och sedan frukost i solen, som fortfarande värmde bra. Jag skrattade åt hur mycket vi hade brett ut oss och ville nästan samla ihop alltihop för bildens skull, men det kändes som fusk ...


Senare samma dag åkte jag ut till Hönö för att äta middag med mina kollegor (eller före detta kollegor egentligen för jag har ju sagt upp mig från Kulturskolan, men mer om det en annan gång!). Eftersom det inte blev något julbord i vintras fick vi presentkort på Tullhuset i julklapp av jobbet istället, och nu kom någon smart person på att om vi inte bokar ett bord och gör det ihop kommer man ju bara glömma bort att man har det där presentkortet.


Utsikten därifrån är ju inte fy skam.


Vi åt trerätters middag och det var så hiiimla gott. Potatis- och västerbottenterrin med tångkaviar till förrätt


och eldostgratinerad portobello med potatiskaka och syltade tomater till varmrätt, och brownie med vit choklad till efterrätt men den glömde jag fota.


Och de här fina kollegorna.




Har verkligen haft det världsbäst ihop med dem, och är så glad och tacksam för det.

George Lovett | Ruby

No comments :

Post a Comment