torsdag på landet



Men vad har vi här då? Vänner runt ett bord


en brittisk pojkvän som njuter av att erbjuda och fixa dryck åt alla


regn som fullkomligen vräker ned i timmar


och inomhus mjukt och varmt, Lords of Waterdeep, brasan som sprakar i bakgrunden. En helt fulländad kombination alltså.



Marie, David och Lisa körde upp på torsdagsförmiddagen mitt i vår landetvecka. Så mysigt att ha dem på besök! Aldrig så mysigt att sitta inne och spela spel som när man dessutom kan titta ut på regnet samtidigt.


Sent på eftermiddagen klarnade det till slut upp och vi gick ut på en liten promenad.


Lisa och jag badade, men de här två var inte sugna, så de fick vara moraliskt stöd. Smått kyligt i vattnet efter allt regn. Ändå värt.



Sen traskade vi hemåt igen


över ängen var det så plaskblött som jag knappt aldrig sett det förut


det var bara att ta av sig skor och strumpor och köra på.


Sen på kvällen spelade vi mer spel och åt middag och paj och en massa choklad och eldade i kaminen och hade det GÖTT. Och morgonen därefter var det jobb och annat som kallade för dem, så då bar det hemåt igen.


Och själva gjorde vi inte så mycket mer den dagen, förutom slappade och köpte glass. Och dagen efter åkte vi hem! Alldeles för snart, men i år blev det visst så att det var svårt att få ihop dagarna (extra dumt eftersom jag ju har haft mer tid än jag någonsin haft en sommar förut). Men JAJA! Den veckan vi fick var i alla fall drömmig och precis vad jag behövde. Sparar den i sinnet.

Bleachers | Stop Making This Hurt

No comments :

Post a Comment