i slutet av sommaren



Alldeles i slutet av augusti hade jag några fina dagar. Varje torsdag (eller i alla fall ofta på torsdagarna) har vi ju pysselkväll i Utby, som jag brukar nämna här lite då och då. Men vad är det egentligen vi gör på det där pysselkvällarna? Till exempel det här:


David syr på en läderpärm som han ska gömma ett sånghäfte bakom


Anna-Karin nystar sitt nyligen fixerade garn runt Emmas knän - men vad är det Emma vill egentligen?


Aha, praliner.


Lisa syr i kilar i sina pösbyxor, som hade krympt i garderoben sedan sist


och Jonas äter äpple. :) Och själv sitter jag och fållar min nya yllemantel för hand med lintråd och pricksöm. Kommer bli så fint!


En annan dag var jag ute i skogen med Johan och Gabriel. "Alla lekar som tröttar ut honom mer än mig är bra", säger föräldern. :)


Och sedan fick jag min andra vaccinationsdos! Firade med varm choklad och praliner på Berzelii. Kände mig lycklig och tacksam.


Sedan blev det lördag kväll och jag befann mig på Mexikanska Monarkin ...


... där jag och det här superfina gänget, alltså WCJ:s bluesdanslärare, åt middag och pratade om livet och bluesdansen (men mest livet).


Vi åt svingod mat!






Alltså de här människorna, vad fina de är och vad jag saknat dem under pandemin.


Churros och choklad i passande hjärtskål till efterrätt, nomnom.


Sista söndagen i augusti var det loppis i Delsjökolonin.


Liam och jag strövade runt däromkring och njut av vädret. Det mesta som såldes vid loppisborden var krimskrams ... Men det var kul att få gå in och titta i folks trädgårdar! :)

Och sedan tog augusti slut och sedan hände plötsligt allting på samma gång. Men det tar vi i ett annat inlägg!

No comments :

Post a Comment