i början av augusti



Sen blev det augusti. Det händer inte mycket, och jag fotar ännu mindre. Lever i någon slags limbo i väntan på att jag ska fatta om det går att starta mina körer i slutet av september eller ej. Det ser ju inte troligt ut som utvecklingen ser ut nu. Men jag släpper inte hoppet än, för då blir jag knäpp.


I alla fall! Några fina och roliga saker har hänt sedan slutet av juli. En lördag var Liam och jag i Ljungskile och hälsade på Anna och Gustav i deras alldeles nyköpta hus. SÅ mysigt!




Vi kom dit på eftermiddagen och började med fika, och sedan promenerade vi en bit längs Kuststigen, som passerar alldeles bakom deras hus (!).



Och sedan blev vi bjudna på couscoussallad till middag, och glass med en hel buffé av tillbehör. Lyxigt, och lyxigt sällskap dessutom!


En kväll var vi hemma hos Pernilla och spelade detta vackra spel, Parks. Gillar!


Pernilla i djupa funderingar.


En kväll var det så varmt och vackert att vi inte kunde låta bli att åka ut till havet. Det blev Lillebybadet och en filt och vattenmelon och körsbär och ett långt, långt bad.


Den här utsikten fick vi när vi kom dit


och den här när vi gick.


Vi simmade bort till hopptornet och hoppade därifrån några gånger var. Jag tror att det kanske är tre meter? Tre meter är ingen fara för min del, bara roligt (men mer än så tycker jag blir riktigt läskigt). Liam däremot har ju inte lika mycket badvana, men han hoppade ändå, trots det okända märkliga havet, och tyckte att det var superkul. :) Är så stolt över vilken badare han har blivit under de här åren som vi har varit tillsammans! Han har verkligen kommit över det mesta av ovanan, och nu tycker han att det är gött varje gång han kommer i vattnet (fast han i början inte fattade grejen med att utsätta sig för något som är så kallt bara för att det blir gött när man har vant sig :)).


Och på tal om bad fick Lisa och Tove och jag en morgonpromenad med bad häromveckan. Sedan dess har jag inte fotat en enda grej! Får se om jag kanske får upp kameran något under helgen som kommer. Jag känner lite motstånd ibland, men sedan blir det alltid roligt. Lite som med Liam och havet kanske.

Imogen Heap | Suite One: Platform 9 3/4

No comments :

Post a Comment