singi - sälka



Kvällen innan, då vi tack och lov kunde mysa och spela kort i allrummet i stugan, var det sådant riktigt rysligt väder. Lite regn har jag inget emot, men när det blåser och regnar från alla håll och liksom är sådär riktigt ... hårt och otrevligt ute, om ni vet vad jag menar? Då är det inget skoj. Och vi hade varit lite oroliga att det skulle fortsätta så, men på morgonen när vi startade dagens etapp var det bara mulet ...


... och redan på förmiddagen började det spricka upp.


Riktigt fin vandring blir det när man kan riktigt fina pauser. Som när man bara känner Nej nu är det dags att lägga sig ned och götta lite, eller Nu måste jag nog sätta mig och skriva i min anteckningsbok lite för att allt i livet är så gott. Gott och komplett. Det är den bästa känslan. Den av att ingenting fattas.


Nejmen titta, är det inte Sälkastugorna?

Här har vi dag 1, dag 2, dag 3, dag 4, dag 5.

***

The night before we had such dreadful weather. I don't mind a little rain, but when rain and wind comes from every direction and it's just dreadful out, if you know what I mean? That's no fun. And we were a little bit worried that that weather would stay. But the next morning, it already started to lighten up.

The best hike is when you rest the most. Like when you feel
I just have to lie down and feel good for a little while or I just have to sit down and write in my journal right now beucase everything in my life is so good. So good and so complete. It is the best feeling. The feeling that nothing's missing.

soundtrack dag VI
Explosions In the Sky | the Earth Is Not A Cold Dead Place

No comments :

Post a Comment