letar färger


Jag har råkat bli förkyld och sitter hemma med ett halssvid som nästan inte ens mitt magiska honungsvatten råder bot på. Blir rastlös förstås och går runt och letar färg för att pigga upp mig lite.


På tavlorna i vardagsrummet finns det färg. Klart, det är ju jag som har tagit dem.


Mina naglar blir så fina ihop med min pojkväns t-shirt och påslakanet.


På posthyllan finns det också färg.


Det har sina fördelar att ha ett knallrosa sängbord (vi hittade det i en container och målade det med lite överbliven färg). Jag blir alltid glad av det.


Mitt pysselskrivbord har minsann samlat damm på senare, ser jag nu. Det var väldigt länge sedan jag pysslade, men jag har bara inte känt för det. Kanske att jag sätter mig med decemberalbumet om jag piggnar till lite till kvällen.


I köket finns det också färg. Tror ni att jag blev nördigt glad när vårens Nefertitiprogram matchade väggfärgen i vårt kök?


Nehej, nu blir jag matt av det här runtspringandet. Bäst att jag tar med mig honungsvattnet och kryper ned i soffan igen.

***

I'm home with a cold and getting restless. Trying to find colors around the apartment to cheer me up a little.

No comments :

Post a Comment