lördagsförmiddagen på stan



I år ska jag vara beredd på aprilvädret! Det där som alltid gör mig så grinig annars, när det börjar snöa i april. Och att vara beredd på det, är att förundras och njuta för fulla muggar av allt det här solljuset så länge det varar.

I lördags gick Viktor och jag ned på stan för att förstärka vårgarderoben (och i mitt fall över huvud taget införskaffa en vårgarderob - jag är ju inte den som shoppar om jag inte absolut måste, och nu är mina kläder i det tillstånd då jag absolut måste). Vi började med frukostbuffén på café Kanold. Jag passar på nu innan resten av stan hittar dit - fattar inte att det inte är fullt, så gott som det alltid är där. Varm choklad och pralin ingår! (Hur det gick med kläderna? Viktor, som har en kropp som kläder i allmänhet liksom verkar vara gjorda för, köpte både jeans och t-shirtar och skor. Jag hittade i vanlig ordning inget av det jag tänkt, men fina skor! Dem får ni se en annan gång.)

Joanna Newsom | Cosmia

No comments :

Post a Comment