bluesdans och midnattsbad



I förra veckan hade jag en så fin kväll hos Johanna i Utby. Först en promenad för att köpa frukt och glass och andra nödvändigheter.


Sedan kom icke-bluesdansaren till vänster förbi för att hämta något och vi (mest jag) tvingade honom att hänga kvar och umgås en stund.


Alltså de här två. <3


Sen kom ett gäng bluesdansare och så dansade vi förstås. Det var mjukt och fint och jag var mycket dansglad och sugen på den här danshösten som ska komma nu.


Sedan vid midnatt promenerade vi i en rad med sju personer i en (för mig, som har världens sämsta mörkerseende) becksvart skog. Vattnet i Bergsjön var som svart sammet, lent och ljumt mot kroppen. Sommarens bästa bad, utan tvekan, man ville aldrig gå upp, och när jag låg och flöt såg jag ett stjärnfall.

the Wailin' Jennys | Storm Comin'

No comments :

Post a Comment