vaxholmskryssningen



När jag var i Stockholm på väg hem från Herräng (fast det ju sedan visade sig att jag inte egentligen var på väg hem), fick jag se staden från denna vinkel.


När jag hörde av mig till Johannes för att fråga om han ville ses, fick jag nämligen svaret "Gärna. Jag jobbar dock så ska vi ses så måste jag få bjuda på en tretimmarskryss till Vaxholm med S/S Stockholm". Hmm ... ja det kan jag väl tänka mig att genomlida, då. :)


Min favoritmatros. "Se båtig ut!" sa jag. :)


Jag fick husesyn (båtesyn) och fick gå in överallt och titta och fota precis allt jag ville. Nörden i mig var mycket förtjust.


Annars tillbringade jag det mesta av båtfärden ungefär såhär.


Och så fint att ha en massa tid att prata med Johannes, som jag inte träffat sedan i julas.


Inte för att vara sån, men ser de inte ut att ha det lite ihopklämt och trångt här på Gröna Lund? :)


Och här är båten. En rätt så perfekt plats att tillbringa en lat sommareftermiddag, måste jag säga. Allra mest för att det var en plats med Johannes på.

Ryan O'Shaughnessy | Time Stands Still

No comments :

Post a Comment