första dagen i banyoles



Jamen just! Jag var i Spanien en vecka i mitten av juni! (Jag sa ju att det var mycket.) Vi var där med Sångensemblen Amanda och giggade på en kulturfestival, men vi fick också några dagars semester-semester innan och efter själva föreställningen. Här är min första dag i Banyoles:


Melinda och Edvin och jag började med en förmiddagspromenad. Banyoles visade sig vara himla vackert, så många färger att titta på!






Vi var på jakt efter allehanda mellanmål (och en vattenflaska jag skulle ge som souvenir till Liam - en lång och sentimental historia, men han blev hur som helst glad och rörd när han fick den, precis som jag misstänkt) och hittade en mataffär.


Plaça Mayor. Jag blev ögonblickligen förtjust i det här magnifika virkade "taket".



Edvin är en glad unge!


Jag beställde omelett (trodde jag) och fick omelett i baguette. Så bisarrt.


En RIKTIGT glad unge. :)



Mer virkat (och ännu mer lär det bli) - jag var förtjust, som sagt.



Sedan gick vi och badade i sjön som vårt hotell låg vid. Det var HELT underbart. Som jag längtat! Superskönt vatten i sjön.



Och där vid sjön lät vi eftermiddagen gå, så snart blev det middagsdags.


Jag var rätt trött vid det laget efter flera veckors sömnbrist, men glad ändå.




Edvin är som en teve, om det finns en i rummet är det svårt att inte titta på den vare sig man vill eller inte.


<3

Michael Brecker | the Nearness of You

No comments :

Post a Comment