en möhippa för anna del 1



I slutet av september hade vi möhippa för Anna och det var kort sagt en fantastisk dag. Dagens stora projekt var att promenera runt på stan, i det helt sagolika höstvädret vi fick (sånt där väder där man går runt och säger till varandra "men vädret?!?!" med förundran i rösten), och skapa en musikvideo, med Anna som huvudperson såklart. Vi skrattade i princip hela dagen (men det var inget emot hur mycket vi skrattade när vi såg filmen på bröllopet sen. Alltså en sån GULDGRUVA av trams och attityd och komik och uttryck på samma gång). Anna har ju samlat på sig RÄTTSÅ härliga och roliga personer genom åren, det kan inte bli annat än fest. Såhär gick det till!


Det började med att vi stormade in hemma hos Anna och Henrik vid tio på morgonen. Då fotade jag inte eftersom jag hade nog med att storma. :) Men här pratar Anna med sin syster i Australien ...


... som levererade en packlista till Anna som hon sedan fick ett par minuter på sig att fixa med.


Och så fick hon byta om och bli så glittrig det bara gick.



Fästmannen skickades iväg. :) Hejdå Henrik!


För att kunna spela in musikvideon behövde ju Anna först lägga sång - nämligen den fantastiska texten "Jag är Anna" (på temat hur magnifik Anna är), sjungen till Like a Virgin. :) Medan Anna lade sång delades vi andra in i grupper som fick koreografiansvar för olika delar av sången.


En stund senare samlades vi igen för lunch.



Mer bubbel!


Inte för Månsen då kanske. :)


Så småningom begav vi oss ut på stan. Carro och Jesper, Annas tärnor, hade styrt upp hela möhippan med glans - så impad av allt de hade fixat med!


Emy lär Anna vad gruppen har bestämt att hon ska göra ...


... medan Elin visar för några bakgrundsdansare vad de ska göra. :)


Klädtemat för dagen var så färgstarkt och glittrigt som möjligt och jag njöt i fulla drag av det hela dagen. Kan folk klä sig såhär alltid tack?!




Och sedan var det dags att filma den första sekvensen, här utanför musikhögskolan.






Och det här fina skrattet hos Anna varje gång en bit var färdig och kameran stängdes av. <3


Vid Götaplatsen filmade vi en sekvens där min grupp hade hittat på koreografin, så då var jag fullt upptagen med att bakgrundsdansa och se snygg ut bakom Anna. Men på nästa stopp, Kopparmärra, såg det ut ungefär såhär ...



... och sedan gick vi vidare till Trädgårdsföreningen ...


... där några av oss hängde i grupper ...



... medan den här helt ljuvliga sekvensen filmades ...


... och sedan lärde Malin ut koreografi på Drottningtorget ...



... och vi skrattade inte mindre då. :)


Till slut var vi färdigfilmade och klev in på Posthotellet för att ha quiz om Anna, även det styrt av Carro och Jesper.


Man kunde ringa Annas föräldrar som livlina när frågorna blev svåra. :)



Det utnyttjade jag och min lagkamrat Amanda.


Och så dracks det lite mer bubbel! Och sedan var det dags att ta paus i möhippan, och gå hem och byta om inför kvällen. Ett sånt himla genidrag att lägga in en två timmars paus i en lång dag? Jag hann liksom gå hem och inte bara byta om och sminka mig utan dessutom äta mellanmål och TA EN TUPPLUR. Så sedan var jag redo för kalas kan ni tro - och inte vilket kalas som helst, utan nyårsfest! Men det kommer i nästa inlägg.

Justin Bieber | Anyone

No comments :

Post a Comment